O etice v reklamním průmyslu

Odpůrci televizní reklamy prosí všechny slušné rodiče, aby se připojili k bojkotu výrobků (např. sladkostí) propagovaných šoty, ve kterých se podvádí a krade.

Závistivá dívenka zlostně udeří panenkou do kapoty auta a zručně okrade pasažérku o čokoládovou oplatku; muž švindluje, když se dělí s přítelem o čokoládu; dítě na otázku "už jsi ve vaně?" odpoví kladně a přitom sedí před přetékající vanou a klidně si popíjí limonádu; drobný mužík nabídne chlapovi část své chutné přesnídávky, následně je okraden spokojeným chlapem i o zbytek pochoutky...

Necháme-li si líbit, že se i v souvislosti s tak nevinnou věcí - jako jsou různé dobroty - vesele předvádí neslušnost, nedivme se pak špinavostem tam, kde se jedná o věci závažné! Příště, maminko, příště k Vám vtrhne Váš reklamami odkojený potomek, přes rameno utrousí nějakou hrubost a promptně zcizí Váš chatrný důchod, a to s přesně s takovým spokojeným úsměvem, jako má ta sestřička, co v reklamě svižně krade čokoládu bezmocné pacientce!

Když proti špatné TV reklamě neprotestujete veřejně, ani nechcete nikam psát, zůstávejte si v anonymitě, ale vyjádřete, prosím, svůj postoj ignorováním zboží, propagovaného v televizi tak hanebnými způsoby.

Brno 25. června 2001

Miroslava Novotná