Znevažování islámu z pohledu
vyznavače Hospodinova
Na
různých místech islámského světa nyní probíhají demonstrace na protest proti
karikaturám proroka Mohameda. Máme únor a karikatury vyšly v říjnu.
Jana
al-Oukla, muslimka českého původu, se snaží reakci muslimů hájit. Mimo jiné
klade otázku: „Jak by se líbilo křesťanovi či židovi, kdyby verši z jejich
svatých knih bylo popsáno nahé ženské tělo?“ Jako vyznavač Hospodinův, tedy
křesťan, mohu odpovědět jednoznačně: Nelíbilo. Nicméně to není vše, co
k tomu mohu říci. Mohu Janu al-Ouklu ujistit, že takové znevažování hodnot
mě svatých se v oné části světa, který muslimové mylně považují za
křesťanský, děje dnes a denně. Kolik bylo natočeno filmů, znevažujících Ježíše?
Kolik bylo vydáno knih, zesměšňujících to, co je křesťanům svaté? Není to tak
dávno, co u nás vyšel jakýsi nechutný komiks pro děti, kde se tvrdilo něco
v tom smyslu, že kadidlo se používalo jako droga. Jana al-Oukla se tedy
mylně domnívá, že znevažování bylo namířeno specielně proti islámu. Západ je
zvyklý znevažovat kdejakou hodnotu.
Otázka
je, co s tím. Ani mě nepřekvapuje, že muslimové protestují. Nevyčítám jim,
že je karikatury pohoršily. Co je ale zvláštní, je ona míra protestu.
Karikatury vyšly v jednom dánském časopise, o jehož existenci naprostá
většina obyvatel světa neměla ani tušení. Reakcí má být bojkotování zboží celé
země? Nebo dokonce celé Evropské unie?
Jana
al-Oukla se ve svém článku dopouští další chyby. Klade otázku: „Když je
(západní svět) pobouřen zpochybňováním holocaustu, proč mu na druhé straně
nevadí zneuctění islámu a jeho Proroka?“ Milá dámo, srovnáváte „jabka
s hruškama“. Při holocaustu zahynuly miliony lidí, a íránský prezident,
který holocaust zpochybnil, se tváří, že by mu nevadilo, kdyby se to
zopakovalo. Když vyšly prorokovy karikatury, nezahynul nikdo. Ptáte-li se,
má-li to být dvojí metr, pak odpovídám – a v tom se i jako konzervativní
křesťan s liberály shodnu – ano, má. Karikování a zabíjení není totéž.
Mně
vadí, že liberálové neprotestují, když v Británii uteče dívka z islámské
rodiny, protože nechce být provdána proti své vůli, její rodina si najme
(nemuslimskou) detektivní agenturu, aby jim dceru našla, a když agentura splní
svůj úkol, otec či bratři dívku surově zmlátí nebo dokonce zabijí. Vadí mi,
když jsou v Pakistánu odsuzovány k smrti negramotné děti, které
údajně napsaly něco, co hanobí Mohameda. Vadí mi, když z muslimských zemí
musí utíkat konvertité ke křesťanství, protože jim hrozí jistá smrt. Shodou
okolností jednoho takového osobně znám. Vadí mi, že u nás byl islám povolen,
protože povinností každého muslima je zabít svého rodinného příslušníka, který
islám opustil.
Nicméně
ještě slovo k nám, zatím nemuslimským Evropanům. Holedbáme se svou svobodou
slova. Svoboda slova je dobrá věc, ale poněkud plytká a jalová, pokud je spjata
s lhostejností vůči pravdě. Budu svobodu slova hájit, protože bez ní se
pravda hledá obtížněji. Lhostejnost vůči pravdě ale může být pro Evropu smrtelná.
Čtenář Bible dobře ví, že když se Izrael odvrátil od Hospodina, Hospodin jej
vydal všelijakým modlářům. Evropa se odvrátila od Hospodina a nic jí není
svaté. Možná ji Hospodin vydá onomu nemilosrdnému náboženství, které sice
opakuje, že Alláh je slitovný, ale nemá slitování ani s ženami a dětmi.
Evropa
se doposud utěšovala nadějí, že většina muslimů nejsou žádní fundamentalisté.
Vítězství Hamasu by mělo mnohým otevřít oči. Teď se Evropa utěšuje něčím jiným:
Hlasy pro Hamas nebyly hlasy pro terorismus, byl to protest proti Fatáhu. Jana
al Oukla píše, že muslimský svět už dávno není dítětem, které lze oklamat. Souhlasím
s ní. Lidé hlasující pro Hamas dobře věděli, že hlasují pro teroristy.
Proto usedne v parlamentu poslankyně Hamásu, která je hrdá na to, že její
synové pobili mnoho izraelských žen a dětí.
Ale
Evropa možná oči neotevře. Je pohodlnější mít je zavřené. Za pár desetiletí se
bude modlit pětkrát denně. Směrem k Mekce.
Dan Drápal
člen Konzervativní strany